En liten uppdatering för er som inte hänger med...

De e ingen fara, ja förstår er, för ja hinner knappt med själv.

Ja fick ett telefonsamtal från min gamla arbetskollega och vän, med ett erbjudande ja inte kunde tacka nej till. Jag måste säga att jag ville inte säga ja, men ur ren utbildnjingssynpunkt kunde ja inte säga nej. Jag blev er bjuden en lärlingsplats på hennes salong som skulle öppna inom kort.
Tackade ja på tordag eller fredag tror jag och tisdagen efter började jag. Så de va mycket snabba ryck!
Tisdag och onsdag, packade vi upp salongen och gjorde salongen redo för torsdagens opening!

Vi är 5 goa tjejer som trivs bra ihop, stämningen är på topp. Fredrikstad, som salongen ligger i, är faktist en riktigt mysig stad. Första gången jag åkte hem kände jag faktist att jag tror ja kommer gilla det, och det var faktist en väldigt skön känsla för det hade jag INTE räknat med.

Jag är väldigt noga med att påpeka att ja INTE har flyttat till Norge igen, och det känns väldigt bra att ja vart hemma ett tag, att jag fick mitt hus. Jag vet vart jag hör hemma och det är underbart att det är slut på "sökandet".
Jag är i Fredrikstad och jobbar, har en liiiten övernattningslägenhet här. Men jag ska ine skriva mig här, vilket innebär att jag kommer få ha min bil och då är jag mycket friare!

Igår när ja skulle gå hem från jobbet tog jag mej en liten runda i centrum för å kika lite och jag tror jag kan trivas här.


Ja kommer ta en dag i taget häruppe, men planerna för min salong i Dingle ligger inte nere, tanken är att jag ska ha söndagsöppet med bara klipp så fort vi är iordning.

Nu ska ja plocka undan frukosten och göra mig redo för en dag på Hairshop Frisör! Vi ligger i Torvbyen mitt i Fredrikstad om ni har vägarna förbi!

Kram!

Kommentarer
Postat av: Josefine

Tack, nu hänger jag med igen ;) Låter väldigt spännade med reopening på Strömstadsvägen 3! Kommer du ihåg julskyltningen på fösta advent, när man gick runt i alla affärer som faktiskt fanns i Dingle då och anvslutade med att äta sig mätt i den öppna charken i Ica. Du kan ju berätta för kunderna att "Ja, du vet att dom reser ända från Amerika bara för att kika in här på salongen" ;) Många kramar, ses snart!!!

2011-11-22 @ 23:22:07
Postat av: cissi bagge

Du är toppen Sara

2011-11-23 @ 22:08:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback