Teaterbesök nr2

För ungefär en 4år sen kom det en söt liten fis vid namn Leia till världen, jag hade den stora äran att bli hennes gudmor, ett uppdrag som ja tog på största allvar å funderade så det knakade för att komma på den perfekta doppresenten. Jag tyckte jag lyckades ganska bra när jag gav henne ett fotoalbum som vi skulle samla vårat årliga teaterbesök i. Presenten var alltså ett teaterbesök om året, de har tyvärr inte fortsatt lika bra som det började... Men nu tror ja bollen rullar, nu har ja bara tre år å ta igen, de får vi försöka lösa innan året e slut, men de får ja göra lite lätt för mig å köra biobesök tror jag. Men det hr nog intefröken i fråga något emot...

Dagen började med att Fröken Bagge steg på tåget klockan 08.06 å käkade frukost. Nere i Göteborg va de på spårvagnen å in på Folkteteatern för föreställningen "Pingviner kan inte baka ostkaka". Vi blev presenterade för två pingviner, en mullvad å en höna och dom visade oss in i salongen där föreställningen drog igång. Fröken satt som ett ljus och det var ganska svårt å tolka om det berodde på fullständig förskräckelse, uttråkan eller bara att hon var tagen av stunden. Har precis fått bekräftat på telefon att det ar det sistnämda, tack å lov. Efter föreställningen fick alla barn, inklusive mig själv, var sin liten pingvin som ett minne.

Sen kurrade det i magarna å vi hoppa på nästa spårvagn mot Mc Donalds, var sitt meal avnjöt vi där. Sen gick vi in på Åhléns å åkte rulltrappa 4vändor, Fröken va lite häpen över att vi bara åkte för åkandets skull, men ja bara svarade; De e ju kul! Å de höll hon ju med om. Vidare mot Jensens Böfhus (eller nått i den stilen...) för efterrätten. Glassbuffé. Vi åt tills jag började få hallucinationer om mjukglassnerspydda tågtoaletter, fröken hade nog gärna fortsatt lite till men där va de faktist stopp.
Med magarna fulla av mjukglass traskade vi bort till centralen å hoppade på tåget. När konduktören kom för att kontrollera våra biljetter smusslade jag med en liten lapp med en liten fråga på, och efter en timma på tåget, när vi va framme i Uddevalla, ropade tanten ut i högtalaren att Leia Bagge skulle gå av, även här va de svårt att se om de va helt fruktansvärt pinsamt eller totalt döhäftigt (åxå här har jag på telefon fått bekräftat det sistnämda...). På kampenhof lyckades vi missa bussen hem med en hårsmån å stackars fröken somnade till i busskuren.

Vi har haft en toppendag, båda två (...åxå bekräftat!)!!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback