Vi hade iallafall tur med vädret.

Ja har just vart med om den sjukaste och trevligaste kvällen på länge. Ja å min Kära Kusin S va på äventyr igår. Det var galet. Håll i hatten så åker vi….

 

Kvällen börja väl så där, Aalex skulle köra in oss å stackars C Spydde som en gris i bilen så vi fick ta min bil till trollhättan, med löfte från Rockbjörne att han skulle köra tillbaka den ida. Som tur va hade inte Robert börjat dricka än så vi kom tillslut fram. När vi börjar gå in mot stan så e de väl inte direkt nån cruising å räkna så de bådade inte gott. Men vi gick bort mot bergshörnan i rondellen å satte oss, dock inte på berget till Roberts stora förtret. Där bredde fröken Thorén ut sin lilla filt på gräsmattan, jojjomensan de hade hon minsann med sig, å så satte vi oss i skuggan. Vilket jäkla väder förresten!?

 

När vi hade suttit där en stund så börja mina pissöl göra slag i sitt namn(Kan man säga så?). Ja å S smet bort i en lämplig dunge, vi va ju trots allt på cruising även om de knappt va några bilar å vi inte ens satt i en så va de ju som sagt cruising å då SKA man pissa i buskarna! Å som vanligt på cruisingar e man ju aldrig ensam i buskarna! Busken som vi hade sett ut va tydligen en riktig herrhörna. Ja hann tomma min blåsa, men när S skulle uträtta sina behov dök de upp en charmerande herre med en blomsterbukett som gubben i lådan! Så S fick snällt ställa sig upp igen å le lite förläget åt herrn. Skillnaden mellan herrar å oss kvinns e ju den att vi helst inte vill visa röven för vem som helst! Så fortsatte väl turnen i buskarna under kvällen, ja fick gjort de ja skulle, men så fort S skulle sätta sig så dök de upp nån i herrhörnan. Undra vad de berodde på? Skrämde ja dom me min röv!? ;)

 

När solen hade försvunnit å vi hade sett alla bilarna en så där 20 gånger, begav vi oss på nya äventyr. Återigen behövde ja kissa, denna gång något akut, så vi styrde in mot en park, himla många käcka buskar i Trollhättan får ja säga! När ja hitta ett perfekt hörne kommer nån skrikandes å fångar in mig å S i sin tröja ”Henke, Henke!!” Skrek han åt oss. Ja förstår ingenting? Först min röv å sen de här? Sen fråga han mig om ja hade hypnotiserat han. Man kanske ska tillägga att ja å S kommit in i fnissstadiet vid de här laget å garvade ganska friskt åt vår nya bekantskap. Hade nog inte spelat så stor roll va han sa, vi skratta ändå. Tillslut fick ja skrika åt han att han skulle gå så ja inte gjorde i brallan, så nära har de inte vart sen ja hade ischias!

Gapskrattandes snubblade vi in på Lipz å hade en liten fight om diverse handväskor, jackor å mina inte existerande byxfickor. Men det kom det en gentleman å löste ganska snart. Sicken tur. För där va de riktigt kul! Folket va verkligen supertrevligt å alla va glada. S hitta två trevliga döva killar som hon stod å vifta med ett tag. Jag kunde bara säga ”Hej jag heter Sara” så ja kände att ja tror ja avstår, kunde blitt lite tjötigt annars! Vi dansade å hade oss och denna gång va de ja som stod för den obligatoriska vurpan, sist va de S å hon blev märkt för livet. Mitt i en snygg (!?) move så ligger ja helt plötsligt raklång på dansgolvet, å då hade vi ju precis gått upp på ett podie åxå, men ja körde lite sälmoves. Ja tror ingen fatta!

 

Sen dök sötnosen Rockbjörne upp å räddade oss från en osäker natt på Trollhättans gator. Han tog oss under sina vingar. Vi blev ifrånåkta från vår skjuts och fick åka me i Rockbjörnes taxi till min bil. Men Rockbjörne hade dambesök å vågade inte ha oss i hus, men snäll som han e gick han in å hämta två lakan från smutstvätten(?!) och gav oss. Så vi fick snällt gå å lägga oss i bilen. Men då kom vi på den brilljanta iden att vi skulle fixa en efterfest vi kunde gå på så vi skulle slippa sitta ihop knölade i mitt baksäte. Så vi ringde ett nytt nummer på Sannas telefon, en ny förmåga. Å han ville mer än gärna hjälpa oss med vårt lilla tidsfördriv. Så vi började spatsera mot stan igen. På vägen hittade vi ett par glasögon och en liten söt (läskig) igelkott. Men då tyckte ja den nya förmågan ballade ur något, så vi vände kosan tillbaks mot de trygga baksätet. Knölade ihop oss under varsitt fläckigt lakan och somnade. Där satt spökena labolina x 2 och sussade så skönt. Eller? Vaknade ett par timmar senare något stela. Men vi hade en mysig liten morgonstund i baksätet där innan vi styrde mot stan och Max å fyllde på matförrådet. Sen kände ja mig redo att styra kosan hem mot Uddevalla. Men tro inte att tokigheterna slutar där. Då dyker de upp en liten blek något överförfriskad raggare från vägrenen och ragglar upp på motorvägen. Himla osmart kände jag. Så kan man ju inte göra. Så ja ringde farbror blå.

 

De e inte säkert att ni fattar nått överhuvudtaget av det här inlägget för ja e fortfarande lite susig, men det ja försöker få fram e att ja hade jävligt roligt i alla fall!!

 

Ett litet tips bara om ni e i Trollhättan gå till Pizzeria Arena, där har dom den lilla söta pizzan ”musen pigg”. En uppnosig liten sak!


Kommentarer
Postat av: Mickis

Nej det va ju inte mkt man fatta nej :).. men roligt har du iaf haft. galna ävnetyr som vanligt när du e på lyset...:).. skräm dom inte nu innan du flyttar dit.. ;)

2009-06-04 @ 10:38:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback