Rimmen från igår!

Fotobok;
Vi va iväg på en resa, å de va inte för å ”leesa”(stockholmska). Utan vi skulle fira dig som bara den, ”leesa” kunde vi ju göra sen. Här kommer ett minne för livet, sånt ska man minsann inte ta för givet.

Rolig bok;
Små arga lappar om ditten å ”dätten”, men mest till folk som inte gjort som dom skulle me tvätten. Här kan du hitta några riktiga guldkorn, vissa av författarna kan man tro i pannan har horn.

Film;
Framför tv kan man sitta timmar i sträck, tills man i rompan känner sig alldeles väck. Här får du en stund till att njuta, men då kanske mamma i ryggen dig vill skjuta. Du får ta de på egen risk, ja vill absolut inte för detta få smisk!

Tavla;
Här kommer nåt med en grabb, som kanske e snabb. Inte vet jag, men jag vet att han e bra på slag. Du känner honom väl å du har väl dina skäl! ;)

Platttång;
Böja, vända å vri, de kan du göra me den som ligger häri. Jag vill inte på nått sätt pika dig, det här är bara en fin pryl från mig.

De va en som inte hade några pengar till presenter men ville ha ett rim iallafall;
Jag gillar er alla som bara katten, ibland kan ja vakna å tänka på er på mitt i natten. När jag inte är med er, vet ni inte vad som sker. Men ni finns i mina tankar å ja älskar er så mitt lilla hjärta bankar.

Gitarr;
Nu kan du spela så fingrarna glöder men akta dig så du inte blöder.

Kokbok;
Nu kan du koka å stå i, för ett helt kompani. Du kan välja å vraka mellan bladen, går de åt skogen kan du ju alltid åka till traden!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback