Konstig dag

Va händer med mig? Ja känner mig som Pölsa när han står å kollar på bilen som rullar ner för backen å kommer på att de ingen e i! Jävla oflyt helt enkelt!

 Ida har vart en så konstig dag så ja vet varken ut eller in. Först å främst så lura Bettan (Fars GPS) in mig på nån konstig jävla väg till Fengersfors. Förstår inte hur hon tänkte, men hur som helst, ja kom fram tillslut.

 När ja kommer till Köpmannebro lite senare och ska leverera glass i ett boningshus så tror ja själva helvetet bröt ut en stund. Ja ska hämta en nyckel som ligger i en brevlåda. Ställer bilen och går fram och börjar öppna brevlådorna, en efter en. Ingen nyckel. Vänder mig om och ska gå tillbaka. Då RULLAR BILEN! Bakom står ett garage. Och en gran. Halva granen sitter numera under en list på skrothögen ja kör! De va nog jävligt synd att ingen hade en filmkamera på g, för ja tror ja hade fått en roll i "Vi hade i alla fall tur med vädret 2" handlöst. Ja slänger upp dörren å hänger in å försöker dra handbromsen (som ja givetvis trodde ja hade dratt redan) får inte dratt den, tror ja i alla fall, bilen stannar ju inte!? Total blackout. Bilen står still. Med dörren i en onaturlig dörrvinkel. Aj aj aj! Jaaahaaa! De va den  dörren de! Jättekul å ringa å säga de till chefen, men tanke på att ja förra veckan fick bärgaren skickad till mig för , va ja trodde va ett tomt batteri, men visade sig bara vara att vrida på ett handtag. Inte jättekul å säga att man vart lite offroad nu och inte kan stänga dörren. Ja bet i alla fall i de sura äpplet å ringde. Han skicka en nisse me tre släggor som kom å fick stängt dörren åt mig så ja kunde fortsätta å köra. Men de betydde ju att ja skulle bli tvungen å använda passagerardörren när ja skulle ut. Där har ja min glasskärra, så den blev ja tvungen att packa in i torrfacket. I torrfacket stod 20liter mjukglass mix som ja då va tvungen å flytta in i hytten (rörigt, ja vet!) När ja lyfter upp mjukglasslock nr2 rinner de mix ner för benen på mig. De hade gått hål på en tetra. Jaha, va händer? Mjukglass över hela benen, underbart! Men tro inte att de slutar här. När ja kommer till Mellerud och klockan är tre, kommer ja på att ja inte har ätit. Ja svängde in på Thai resturangen å köper vårrullar å kycklingjox. Vårrullarna fick ja i mig i farten, men kyckling joxet å riset kunde ja inte äta för de va så jävla varmt. Ja ställde de i sätet å åkte vidare. I Brålanda, skulle ja så käckt studsa ur bilen, genom passagerardörren. Över maten. Som ja givetvis glömt bort står där. Ja, men visst, självklart sätter ja mig rätt på maten! Va händer? Har ja blitt så här klumpig NU, eller har ja alltid vart de å bara inte insett de tidigare? Ja fattar ingenting! Ja som tur va (hur nu de gick till me alla dessa kilona) så flög de i alla fall inte mat i hela hytten utan de va bara liiite jox som försvann ur byttan.

Denna underbara dag slutade med att jag klockan halv sju står på Verkstan i Öxnered å äter min kycklingjox me ris från byttan i sätet å väntar på att dom ska bända rätt dörren! Å va skönt med matro.


Va faan e de som händer?


Kommentarer
Postat av: Emma

Hihi detta inlägg skall jag läsa dagar som bara går fel, då kommer jag skratta bort eländet =)

2008-06-11 @ 20:22:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback