Kullmedlem nr1 är först på galgen...

Igår när ja kom hem från jobbet baka ja en kaka å gick å la mig väääääldigt tidigt! Ställde klockan på tre för att ja skulle upp å hyssa! Hehe Men eftersom kakan blev sådär en cm hög så blev de liksom pannkaka av allt ihop, bokstavligt talat!




Så nu sitter ja här miss i nassen och tänkte att om ja inte får hyssa för Fröken Willhed så måste ja ju iallafall hänga ut henne lite, hon e trots allt nr 1 (som räknas, Jocke går bort nuför tiden! ;) i kullen som fyller 25!
image339

Fröken Willhed är en av mina allra bästa vänner och vi har vart "bästisar" sen jag var dagbarn hos hennes mamma, fast då va de nog mest ja som va bästis me henne, hon va inte överförtjust i mig då tror ja hehe!

De va me henne jag blev full första gången, de va me henne jag tog ut två fullt främmande killar till Mormors hus på Käringön (Mormor höll på å gå omkull, fast de va bara för att dom överhuvudtaget var där, tänk om hon hade vetat att vi aldrig ens träffat dom, hua...) De va me henne jag rökte första gången! Haha Synd bara att cigaretten var på fel håll och så skulle den visst va i munnen när man tände den! Mäh!? De va de ingen som hade sagt till mig!

Jag har växt upp med Alexandra vid min sida kan man säga! Vi har gått i samma klass sen i ettan och fram till nian. Jag har haft otroligt massa kul ihop med henne, som tex när vi va på semester med hennes familj i Mellbystrand och hade hittat några killar som vi tyckte va väldigt snygga och skulle träffa senare på kvällen . Vi gick hem från stranden tidigare för att göra i ordning oss, och de sista ja gör innan vi ska gå å träffa dom e å proppar in en handfull grillchips i munnen, varpå Aalex skriker NEJ, och ja får borsta tänderna ungefär tio gånger innan vi går, man kan ju inte lukta lök när man ska på date!! Hahaha
Eller när vi va i Lysekil och drack sambuca och fruktsoda! BLÄ, vi använde sambuca som grogg, ni förstår själva.... De e nog enda gången ja har sett Fröken Willhed fullare än mig! ((Den stackarn har fått stå ut med mycket och så sitter ja här å hänger ut henne mitt i natten, ja borde skämmas! haha Man fyller bara 25 en gång...))
Eller när vi ett annat år va nere på Mellbystrand och Aalex hitta en kille som va intressant, men ja tyckte han va ful så ja vägra gå fram å prata me han. Haha Så Aalex tog sig samman å bjöd ut han på promenad!! ahhaha!! Å ja följde me som bihang, men gav mig faan på att ja inte skulle prata nått så ja gick bara å lyssna på vädersnack haha
Eller alla gånger vi vart ute å brännt me våra moppar! :) Ja jösses....
Eller när vi sprang på Oddevold matcherna å kolla på snyggingar i våra halsdukar! Hhaha

Jag är väldigt glad att du delat 19 år med mig Alexandra Marie Willhed (Shit va gamla vi e!?) Och hoppas du får en jättefin födelsedag även om de inte blev nån igentejpad dörr eller gladpack över hela trappen...

((Men du hade en jävla tur för nu har ja ägnat en halvtimme åt att försöka få in diverse mer eller mindre roliga kort på dig och mig här, men de e fel bildformat...))

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback