Pulvermos är underskattat!

Ja då va äntligen dagen D här, nu har ja väntat i flera veckor på att få starta den här bloggen, ja ville va så där riktigt perfekt å starta den med det nya (å förhoppningsvis underbart bra) året!

Kom precis hem från Götet med mellanlandning i Uddevalla(där det regnade som vanligt offcourse) e en aningen slö skulle man väl kunna säga utan att ljuga! Somna på bussen hem, men ja tror jag klara mig från pinsamheter som dreggel och snark. Skönt.

Har vart hos min lilla kompis Cicci nu över helgen. Det va mysigt har inte träffat henne på ett tag. Hon hade bjudit hem några av sina andra kompisar på nyåraftonen så vi va nog ca 20 pers skulle jag tro. Vi käka å så hemma hos Cicci och skulle sedan gå vidare till ( den mindre lyckade ) fest nummer två, hos min kompis kompis, så de borde kanske ringt varningsklockor redan då!? Gick in i godan ro å artig som ja ju faktist e (försöker va) så gick ja snällt runt å hälsade på alla och satte mig sedan ner å prata med en mycket trevlig tjej. Å när vi satt där och som mest snackade om sådär genomkvinnliga saker som lastbilar å sånt, så ställer sig Fröken Lägehetsägare/sambo till lägenhetsägare upp på en stol och klingar i ett glas. Shit, ett förtidigt nyårs tal lixom, kan man ju tänka då, men ack va man bedrog sig. " Kan alla som inte va här från början bara gå härifrån och lämna våran fest ifred!? "  ööööh.... jaaaaha!? Då kommer ju nästa tanke nästan på stört; Menar fröken allvar? Jo, å fröken hade tillåme mage (även om den va nästan obefintlig) att tio i tolv köra ut oss ur lägenheten med buller och bång! pust å stön! Ett helt gäng med stackars oskyldiga Dalslänningar och Västgötabor rätt ut i kylan. De va inte mer än att vi fick dra fram nästa kort ur ärmen och hoppa på spårvagn med riktning avenyn! På väg mot nya ( och mycket trevligare ) äventyr så råkade visst klockan slå tolv. Mitt där på bussen. lite otippat, men va gör man. Vi höll tal och skålade å skrålade. Sjöng även en trudilutt för spårvagnschaffören så han skulle bli lite glad. När vi tatt oss ur spårvagnen så va nästa stopp en mycket välinredd 7 rummare/6-7 rummare/som visa sig vara en 4 rummare. Där va de massa trevligt folk som inte alls hade några problem med glada oss, å sånna människor gillar vi. Jag iallafall. Där pratade vi och hade trevligt långt in på små timmarna som man brukar säga.

Sen va de dags för mosjakt på Göteborgs gator. Jösses amalia! Men jag letade förgäves. Dom har tydligen inte fattat de i "storstan" att mos e ett måste efter en bra kväll ute. mos och kebab, de kan inte bli mycke bättre! ( skulle va om man hade en bil då så man kan åka å köpa en mosbricka ) Gött mos!

Imorgon börjar första dagen på mitt nya liv (hjälp, vicken prestations ångest bara av å skriva de...)
Efter den här snusdåsen så ska ja bara snusa nikotin- coh tobaksfritt.
Ja ska sluta å klaga på mitt fruktansvärt tråkiga liv( hoppas ja inte lovar för mycke nu, gulp ).
Ja ska skaffa mig massa klipp å klistra grejjer så ja kan pyssla.Tjohoo!!
Ja ska skaffa bil ( de e nära nu ) så ja kan åka å hälsa på alla ja har lovat, Borlänge e först på tur.
Ja ska inte äta en enda glass på Gb Glace när ja jobbar( Göta Petter! hoppas dom tar med sig nyckeln till frysrummet så ja inte kommer in :S ) 

De känns som de börjar bli ordning på saker å ting nu, konstig för när man väl har fått flyt på grejjerna så e de precis som nån dratt ur korken lixom! Fast för mig så läcker den bara än så länge, men de kommer de kommer va så säkra! Here she comes here she comes!



"ask yourself whether you are happy and you cease to be so"



rockstart.gästbok



Kommentarer
Postat av: Jutta å Jimmie

GOTT NYTT ÅR!!

2007-01-05 @ 19:34:18
Postat av: Nicke (Lina)

Nice... va fin du va i håret med! Du kanske vill färga mitt hår nån dag? Men nu får du ta å skriva lite mer, e så kul å läsa! Stefan har oxå slutat å snusa, han e lite grinig just nu... :0) Krääm!

2007-01-07 @ 22:58:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback