hemlig resa...

Ja ida va de juh dags för min hemliga resa med Far och Mor. Måste erkänna att ja va aningen nervös, man vet aldrig va min Mor hittar på! :S Ja visste ingenting. Hade frågat om ja skulle ha på mig nått speciellt, mest för å försöka luska lite å bara ja va hel å ren svara hon. Så de va ju ingen vidare ledtråd... sen fråga ja om ja skulle ha me mig nåra pengar å då svara hon att "mamma å pappa betalar" de e ju inget ja e van vid precis så ja fråga inget mer ifall hon skulle ångra sig! hehe.

Så imorse hämta dom mig 10.00 å styrde mot Munkedal först där vi skulle tanka, så ja räkna ut att vi nog skulle åka en bit till! hm...
När vi kom till Kungälv så säger morsan "Du ska träffa en karl!" VA?? Nä nu ******!? Ska ni para ihop mig me nån, va första tanken som flög genom skallen. Nu får ni väl ge er!? Å sen säger hon "å pappa ska följa me å se till att allt går rätt till" HUH??!! Pappa ska me mig på dejt?? NO WAY! Men ja höll masken efter ja tänkt färdigt å konstaterade att även om mina föräldrar hade vart så puckade så dom skulle ge mig en blinddate i födelsedagspresent, så e min farsa alldeles för blyg å försynt för å gå me å "hålla koll"
Så ja sansa mig å fatta att de bara va lite vilseledande information. Morsan e lite lurig juh! Sen svängde vi in i Göteborg och börja köra runt lite, haha. Tillslut kom vi iallafall fram till .... håll i hatten!! OPTIKERN hahaha då drog ja en lättnads suck! Pjuuuu!
In där å träffa Karln/Optikern å fick mig ett par skitsnygga glasögon och ett gäng me linser! Guu va bra! De e juh sånna grejjer som man inte har lust å lägga sina egna pengar på! En perfekt present!! Ja blev skitglad!!

Så nu får ja nog åka till Biltema å köpa mig min verktygslåda själv för de hade ja ju önskat mig en av pappa!
Men de ska ja nog överleva, ja kan ju alltid ha på mig mina nya snygga brillor!! :)





rockstart.dagbok

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback